fredag 13 juni 2008

Fredag den 13:e

Ja då var det en otursdag idag då eller? Nä jag har inte blivit påkörd än iallafall.Men å andra sidan tror jag inte på skrock ändå.Sverige vann mot Grekerna med 2-0,det trodde jag inte speciellt när Sidledsdaniel fick spela från start.Imorgon är det Sverige-Spanien och det lär väl bli en förlust.Men man vet ju inte de har ju överraskat förr.Spanien är ju ett märkligt fotbollslandslag, i kval och gruppspel brukar dom köra över allt och alla men sen när det blir slutspel faller de ihop som ett korthus.Tips för imorgon blir 1-1. Ikväll blir det Rumänien-Italien 1-1 samt Holland-Frankrike 3-0.

Såg matchen Österrike-Polen igår kväll.Fan vad jag tyckte synd om österrikarna, de spelade som Holland gjorde på 70-talet när ordet toltalfotboll myntades.De kunde lätt haft ledningen med 3-0 efter 20 minuter men istället som så många gånger förr går motståndarna upp och gör mål på deras första "riktiga" anfall.Men det blev en straff förr Österrike på övertid men den missade jag tack vare att jag somnade i soffan efter 20 minuter i andra halvlek.

Inga kommentarer: